IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 [New!] ◆ RP GUIDE VOOR BEGINNERS

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Alloira
Admin
Alloira


Aantal berichten : 83
RP points : 7
Registratiedatum : 03-02-15
Leeftijd : 24
Woonplaats : Bountytown

Information
Real name: Juul
RP'd het liefst in het: Engels
Status: Active

[New!] ◆ RP GUIDE VOOR BEGINNERS Empty
BerichtOnderwerp: [New!] ◆ RP GUIDE VOOR BEGINNERS   [New!] ◆ RP GUIDE VOOR BEGINNERS I_icon_minitimema feb 09, 2015 4:56 pm


Op verzoek van een van de leedjes heb ik dit topic gemaakt waar ongeveer in uitgelegd wordt wat RP eigenlijk is en hoe het werkt. Als je na het lezen van deze guide nog vragen hebt mag je altijd een PM sturen of je vraag stellen in het ''QUESTIONS'' subforum!

◆ Wat is RP eigenlijk?

''RP'' staat voor ''Roleplay'', rollenspel in het Nederlands. Als je denkt aan een rollenspel denkt niet meteen iedereen aan woordjes typen op een forum. De meeste mensen denken dan aan een soort ''toneelstuk''. Dit forum gebruikt het woord Roleplay op een andere manier. Hier hebben we te maken met ''Text-based Roleplay''. Text-based RP houdt eigenlijk in dat je in de huid van een bestaand of zelfverzonnen karakter kruipt, en daarmee schrijvend allerlei dingen meemaakt. Het klinkt misschien wat saai, maar ik raad je aan het eerst eens te proberen. Text-based RP is super leuk, spannend en kan heel verslavend zijn!

◆ Oké, nu weet ik wat RP is, maar hoe begin ik?

Text-based RP gaat op ieder forum een tikje anders. De meeste nederlandse RP fora hebben één centraal onderwerp, land, en setting. Hier op Storytellers is dat een tikje anders. Hier ben je vrij om alles te RP'en wat je eigenlijk maar kan bedenken.
Dus om te beginnen, waar ben je fan van? Want vind je leuk? Als jij bijvoorbeeld een super grote fan bent van de game Final Fantasy, raad ik je aan om daar je favoriete karakter van te kiezen en dan een topic te openen in het ''GAMES'' subforum met jou favoriete karakter. Ben je fan van Final Fantasy, maar niet echt van een van de karakters? Dan kan je jou eigen karakter bedenken en deze in een Final Fantasy setting gooien. Als dat het geval is, open je met jou verzonnen karakter een topic in het subforum ''OC''.

◆ Iedereen schrijft heel lang en gedetailleerd! Is dat een regel?

Op sommige fora moet je een bepaald aantal zinnen/regels schrijven, anders telt je post als spam. Hier is dat niet zo. Je post mag uit 3 zinnen bestaan, maar ook uit 500 woorden of misschien zelfs meer! Hier gaat het er vooral om dat je gewoon lekker wat mini RP's kan starten van hoe lang of kort je zelf wilt.

◆ Tip!

Als je na deze guide nog niet precies weet hoe je moet posten, raad ik je aan wat topics van andere leden te lezen! Door andermans posts te lezen kun je zelf ook wat opsteken.


Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!
Liefs, de staff
Terug naar boven Ga naar beneden
https://storytellers.actieforum.com
 
[New!] ◆ RP GUIDE VOOR BEGINNERS
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Guide voor beginnende RP'ers?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Storytellers :: ▽ IMPORTANT :: ◆ RULES, INFORMATION, QUESTIONS :: ◆ INFORMATION-
Ga naar: